fbpx

Jak tworzyć materiały siatkowe za pomocą KeyShot RealCloth

Jak tworzyć materiały siatkowe za pomocą KeyShot RealCloth news

KeyShot RealCloth pozwala tworzyć materiały tkane o wysokim stopniu szczegółowości. To przełom w wizualizacji! Od skomplikowanej flaneli i polaru po muślin i nie tylko. Można go jednak użyć także do tworzenia innych tkanych materiałów, a dzięki KeyShot 10 możliwości jest jeszcze więcej. Tutaj przyjrzymy się RealCloth 2.0 i dowiemy się jak można użyć tej funkcjonalności do stworzenia realistycznej siatki drucianej lub materiału o splocie wiklinowym.

Utwórz siatkę drucianą za pomocą KeyShot RealCloth

KeyShot zawiera szereg gotowych ustawień materiałów RealCloth, które można zastosować bezpośrednio do modelu w celu uzyskania szybkiego, realistycznego obrazu tkaniny. Dzięki KeyShot Pro możesz edytować wzór splotu, aby tworzyć własne, niestandardowe materiały tkane. KeyShot 10 dodaje warstwę 3D, która wykorzystuje krzywe 3D do generowania tkanych wzorów, aby uzyskać jak najbardziej realistyczny efekt.

Materiał użyty w nagraniu jest dostępny do pobrania w KeyShot Cloud.

1. Przygotuj swój model

Aby stworzyć realistyczną geometrię siatki drucianej w KeyShot, zaczniemy od powierzchni odwzorowanej na UV, tak samo jak w przypadku każdej innej aplikacji RealCloth. Wygeneruj swoje UV w wybranym oprogramowaniu do modelowania lub za pomocą narzędzia Rozwinięcie UV w KeyShot (KeyShot 9 i nowsze).

2. Zastosuj preset RealCloth

Po przygotowaniu modelu najszybszym sposobem rozpoczęcia tworzenia materiałów przypominających siatkę jest zastosowanie do modelu ustawień wstępnych materiału RealCloth z poziomu Biblioteki na karcie Materiały. Wybierz materiał, który ma wzór splotu podobny z wyglądu do tego, którego potrzebujesz, aby uzyskać odpowiedni efekt końcowy.

Aby stworzyć podstawowy wzór siatki, zaczniemy od materiału Plain Weave Mesh,. Można jednak tworzyć różne typy wzorów siatki, wybierając predefiniowany materiał RealCloth z innym splotem lub tworząc własny niestandardowy wzór w KeyShot Pro (wybierz Projekt, zakładkę Materiał, Edycja pod Wzorem Splotu).

3. Włącz Geometrię Warstwy 3D

Następnie wybierz Geometria Warstwy 3D  pod Geometria, Wyświetl. Po włączeniu, geometria powinna zaktualizować się automatycznie. Jeśli tak się nie stanie, kliknij przycisk Wykonaj węzeł geometrii znajdujący się na dole Właściwości materiału (lub w prawym górnym rogu widoku w czasie rzeczywistym).

4. Dostosuj swoją siatkę drucianą (KeyShot Pro)

Dzięki KeyShot Pro możesz dodatkowo dostosować swoją siatkę. Otwórz Graf Materiału i wybierz węzeł RealCloth. Zmień złącze RealCloth z inputu Powierzchnia na input Geometrii materiału macierzystego. Zwróć uwagę na to, że Twój model przyjmuje wzór splotu.

Teraz wybierz materiał, z którego chciałbyś wykonać swoją siatkę drucianą. Wybierzemy Metal, przeciągniemy go i upuścimy do Grafu materiału, a następnie połączymy z inputem Powierzchni materiału macierzystego. Twoja geometria powinna zostać ponownie zaktualizowana, co spowoduje powstanie splotu siatkowego wykonanego z nowo nałożonego materiału. Wprowadź wszelkie dodatkowe poprawki w ustawieniach RealCloth i materiałów, aby wybrać żądany wygląd materiału.

To doskonały sposób na zrobienie wręcz wszystkiego – od siatki drucianej po splot wiklinowy, a także szybsze i łatwiejsze zwiększenie poziomu realizmu renderowania 3D. Możesz dowiedzieć się więcej o funkcjach RealCloth w manualu KeyShot.